Chef Försäljning & Service


NetOnNet Group söker nu en passionerad, affärsorienterad och resultatdriven Chef för Försäljning & Service. En ledare med erfarenhet av digitalisering, kommersiellt tänkande och starkt ledarskap, antar en viktig nyckelroll i företagets fortsatta utveckling, framgång och tillväxt.

Vi söker en stabil ledare, som är operativt grundad och samtidigt kan formulera tydliga strategiska mål, motivera sin personal och uppnå goda resultat i ett snabbfotat, entreprenöriellt och framåtlutat bolag? Är det du, som vill vara med på NetOnNets spännande framgångsresa?


Vi söker en trygg ledare, som brinner för försäljning, speciellt e-handel, och service. En lyhörd och prestigelös person som sätter kunden, affären och medarbetarna i första rummet, samt har förmåga att motivera och driva på. En entusiasmerande ledare som snabbt bygger förtroende och tillit internt i bolaget, liksom externt på marknaden, genom enastående kommunikativ förmåga och stabilt ledarskap.

Denna roll bidrar aktivt till att utveckla NetOnNets starka koncept och säkerställa att företaget alltid levererar på topp, såväl idag som i framtiden. NetOnNet är branschledande inom e-handel. I rollen som Chef för Försäljning & Service ser du till att företaget fortsätter att utvecklas för att bibehålla och öka högsta kundvärde och kundnöjdhet, både digitalt genom e-handel, och i lagershopparna.

Som Chef för Försäljning & Service rapportera du till NetOnNets VD, och ingår i ledningsgruppen tillsammans med CFO, IT Chef, Marknadschef, Produkt & Sortimentschef, HR Chef och Chef Strategisk utveckling.

Huvudsakliga ansvarsområden
I rollen ansvarar du för samtliga kanaler som möter NetOnNets kunder i Sverige och Norge, e-handeln, lagershoparna, kundservicen och den tekniska servicen. Du ansvarar för vidareutveckling av den digitala försäljningen så att verksamheten ständigt ligger i framkant i dagens och framtidens digitala i e-handel.

I din organisation finns ca 700 personer och 4 direktrapporterande chefer.

I rollen ingår ansvar för att organisationen når övergripande mål och levererar på strategiska initiativ. Du har ett övergripande och operativt ansvar för både din enhets resultat och NetOnNets totala försäljning. Du ansvar för den förväntade digitala utvecklingen från transaktion till relation med kunderna, för konvertering av trafik på NetOnNets sajter och i lagershopparna, samt för utveckling av den tekniska servicen till företagets kunder genom komplexare och än mer kundanpassade servicelösningar.

Vi ser att du skapar en lärande organisation, som genom att testa och lära, och tar stora kliv i utvecklingen av digitala kanaler, kundlojalitet och kundvärde.

Profil, bakgrund och personliga egenskaper
Vi söker dig med minst 10 års erfarenhet från försäljning, inköp, service och/eller marknadsföring. Du behöver ha god kunskap och erfarenhet av e-handel och utveckling av digital försäljning, samt ha ett brinnande intresse för digital utveckling och e-handel. Har du inte arbetat med e-handel och utveckling av digital försäljning, så bör du ha befunnit dig i ett bolag där lyckosam digital innovation har stått högt på agendan. För att hantera rollen väl, har du god erfarenhet av ledande positioner i större organisationer.

Erfarenhet av retail eller hemelektronik är ett plus, men inget krav.

Du har akademisk utbildning med inriktning ekonomi, marknadsföring, affärsutveckling eller liknande.

Vi ser att du har ett strategiskt och analytiskt mind-set, liksom förmåga att höja blicken och se vägen framåt. Du har respekt för företaget med dess nuvarande framgångsfaktorer, men är även förmögen att driva nödvändiga förändring för framtiden. Vidare är du lösningsorienterad, kan bryta ner komplexa problem och hitta enkla, smarta lösningar. Viktigt är att du är en mycket god kommunikatör, som obehindrat kan tillgodogöra dig affärsmässig information och kommunicera den. Du trivs med breda sociala kontaktytor, såväl internt som externt. Som ledare är du trygg och prestigelös, samt skapar starkt engagemang genom att inspirera och motivera dina medarbetare.

Du har fördelen att själv kunna påverka och bygga upp rollen. Därmed är det väsentligt att du är självständig och kan planera och strukturera ditt arbete. Därtill är du prestigelös och lyhörd, bjuder på dig själv och delar gärna med dig av din kunskap och erfarenhet.

NetOnNets arbete präglas av fyra värdeord - Enkla, Ärliga, Nytänkande och Tillsammans - ledstjärnor i vardagen när det kommer till hur företagets medarbetare agerar, fattar beslut och tar sig an utmaningar. För NetOnNet är det viktigt att du känner igen dig i värdeorden, och kan applicera dem i ditt arbete.

Övrigt
NetOnNet är beläget i Borås. Det är möjligt att pendla från bostad på annan ort.

I denna rekrytering arbetar NetOnNet med WES.

Vi håller löpande intervjuer, varför vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.

Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Eva Winberg på telefon 070 424 5110 eller mail eva@wesgroup.se.


Om NetOnNet
På NetOnNet är fascinationen för hemelektronik obegränsad. Därför ser NetOnNet till att fler får tillgång till hemelektronik i sin vardag, genom att erbjuda ett attraktivt utbud, på ett enkelt och smidigt sätt, till så lågt pris som möjligt. Det är utgångspunkten i företagets affärsidé, och det som sedan starten 1999 gör NetOnNet till kundernas självklara val.

För NetOnNets duktiga och inspirerande medarbetare är kunden och utbudet den stora passionen. Medarbetarna ställer höga krav på sig själva, och arbetar alltid med stort engagemang. Det brinnande intresset gör det roligt på arbetet, roligt tillsammans.

Kreativitet, innovation, utveckling och förändring uppmuntras, liksom modet att tänka nytt och testa, för att stå redo inför framtidens utmaningar.

Genom att gå sin egen väg utmanar NetOnNet branschen och skapar en egen tydlig framgångsresa.