Operations Manager


Är du en energifylld ”doer” som ser möjligheter och gillar att lösa problem? Brinner du för processutveckling och har tidigare arbetat med franchisekoncept? Då ska du ta chansen att vara med på Rahmqvist spännande värderingsdrivna tillväxtresa.


Rahmqvist står inför nya utmaningar och är inne i en intressant utvecklingsfas där du kommer att erbjudas en ansvarsfull roll att vara med och utveckla Rahmqvists organisation. Rahmqvist har höga tillväxtambitioner som innefattar franchisekoncept och ytterligare internationell expansion.

Som Operations Manager ingår du i Rahmqvists ledningsgrupp och förväntas bidra i ledningsarbetet på ett operativt och handlingskraftigt sätt. Operations Manager rapporterar till CFO Johanna Hanski.


Organisation och kultur
Rahmqvists huvudkontor, produktutveckling och marknadsavdelning finns på Lidingö strax utanför Stockholm. Här utvecklas varor, tjänster och marknadsmaterial som sedan sprids vidare ut i organisationen internationellt. Rahmqvists lokalt styrda försäljningsbolag finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Schweiz, Österrike, Storbritannien, Estland och Lettland. Utöver sina försäljningskontor finns Rahmqvist representerade med sina produkter via andra distributörer och försäljningssätt i Hong Kong, Ryssland, Kina, Polen, Litauen, Sydafrika och Dubai.

Kulturen karaktäriseras av frihet under ansvar, familjekänsla, delegering, högt i tak och snabba beslut. Rahmqvist affärsmodell bygger på många små återkommande kunder. I Sverige har Rahmqvist ca 20 000 kunder men ser varje arbetsplats som en potentiell kund.

Sammanfattande rollbeskrivning
Rahmqvist rekryterar nu en Operations Manager som är en nyckelposition för bolagets utveckling. I rollen förväntas du effektivisera Rahmqvists organisation och sätt att arbeta. Som Operations Manager är du ansvarig för bolagets Customer Success Team, processer, HR och rekrytering samt för bolagets franchisekoncept.

Rahmqvist är ett värderingsdrivet familjebolag med en stark historia som drivs som ett start-up bolag, därför ser vi gärna att du är en person som ser möjligheten att utveckla bolaget på ett proaktivt sätt som gynnar hela verksamheten.

Arbetsuppgifter
• Övergripande HR ansvarig (2 anställda), ansvarig för onboarding och offboarding, processen kring medarbetarundersökningar och medarbetarsamtal i respektive bolag samt för säljrekrytering i Norden.
• Franchise ansvarig i Europa; drift, dokumentation, utbildning, kvalitetssäkring.
• Ansvarig för Customer Success Team i Norden (7 anställda); orderhantering, support och administration till säljare och övriga bolaget, växelansvarig, telefonkundsupport, försäljningschefs möten.
• Rahmqvist College; drift, rutiner och manualer.
• ISO; dokumentation kring försäljning, CST och HR vid årlig ISO certifiering.

Kompetens och erfarenhet
• > 5 års erfarenhet av en liknande roll med personalansvar.
• Säljerfarenhet.
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med franchisetagare.
• Gärna erfarenhet från SSC (Shared Service Center).
• Väl bevandrad i olika IT-system.
• God kommunikativ förmåga samt ett affärsmässigt tänk.
• Meriterande med en bakgrund från ett storbolag.

Personliga egenskaper
• En energifylld och kommunikativ person med ett genuint intresse för andra människor.
• En ”doer” som är en processorienterad problemlösare med stor erfarenhet av att arbeta operationellt.
• Driven, utåtriktad, prestigelös och ödmjuk.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Gåshaga på Lidingö. Resor kommer att förekomma i relativt stor utsträckning. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Agnetha Dahlström agnetha@wesgroup.se eller 0709 73 73 70.



Om Rahmqvist
Rahmqvistgruppen är specialister på allt som har med arbetsplatser, kontorsmaterial och dess användning att göra. Rahmqvist utvecklar smarta produkter som hjälper deras kunder att arbeta effektivare och hälsosammare. Varje dag besöker de genom sina olika varumärken hundratals företag runt om i Europa och gör människors jobb lite enklare, tryggare och roligare.

Eric Rahmqvist AB är en internationell företagsgrupp bestående av nio varumärkesdivisioner och ca 400 anställda. Rahmqvist finns representerade i 16 länder och har egna försäljningsbolag i 10 länder. Tusentals produkter från deras specialutvecklade sortiment demonstreras och levereras dagligen till nöjda kunder runt om i världen. Detta ger Rahmqvist en unik kunskap om arbetsplatser och produktanvändning på fler marknader än den svenska. Dessa kunskaper använder de sedan i utvecklingen av nya tjänster och produkter.

Rahmqvist produktfilosofi är enkel. Rahmqvist nöjer sig aldrig med det som går att hitta i vanliga standardsortiment. Alla deras produkter utvecklas inom koncernen och har unika egenskaper. Rahmqvist investerar i egna verktyg hos sina tillverkare och all produktion sker enligt deras specifikationer gällande kvalitet och miljöpåverkan. Rahmqvist är som enda företag i branschen certifierade både för design, konstruktion och utveckling. Det garanterar produkter utvecklade med omtanke om dig som kund. Som specialister är det också Rahmqvist ansvar att finnas vid sina kunders sida. Därför kan produkter och tjänster enbart köpas när Rahmqvist besöker sina kunders arbetsplatser.