Produktionschef Affisch

På uppdrag av JCDecaux söker vi en Produktionschef Affisch med placering i Linköping. Är du en självledande, drivande och idérik person som dessutom är strukturerad och noggrann. Vill du arbeta i en modern organisation med många kontaktytor både internt och externt. Då kan rollen som Produktionschef Affisch vara något för dig.

Bakgrund till rekryteringen

JCDecaux har nu behov att utöka organisationen med en Produktionschef Affisch som kommer att ansvara för mottagande av tryckta affischer, rullning, och förpackning samt lagerhållning tills transport sker. Det är en mycket viktig roll i leveransen av kampanjer och avgörande för att kampanjerna sitter på rätt plats i rätt tid. Var med på denna utvecklingsresa och forma den fortsatta verksamheten på JCDecaux!

Produktionsenheten för Affischhantering i Linköping

Produktionsenheten i Linköping är helt ny och flyttades nyligen dit från Göteborg och tidigare Stockholm. Lokalen är 600 kvm och delas med de tekniker och säljare som har sin bas i Linköping. Produktionsenheten utgörs av lager och depå samt en maskinhall för rullning och förpackning av affischer.

Rollbeskrivning

I rollen som Produktionschef Affisch blir du en mycket viktig länk i kedjan fram till det att affischerna sitter på plats och kampanjerna är i full gång. Som ansvarig för affischproduktionen tar du tillsammans med ditt team emot tusentals affischer som levereras färdigtryckta från tryckeriet. Du kontrollerar materialet och stämmer av mot de underlag du fått från Produktionsteamet. Komplexiteten kan ibland vara stor och noggrannhet krävs för att hålla en hög kvalitet och effektivitet i arbetsprocessen som du ansvarar för. I många fall är kampanjerna lokala och du säkerställer att rätt affischer och rätt mängd affischer levereras till rätt depå för vidare hantering.
Varje affisch ska rullas och förpackas och arbetet genomförs av dina medarbetare tillsammans med dig. Ibland behöver du ta in extra hjälp för att klara av mängden affischer eller en pressad tidsplan. Maskinparken är ny och modern och utvecklad av JCDecaux för att på bästa sätt hantera materialet utan avbrott och skador.
När materialet är färdigpackat och klart för leverans kontrolleras depåtillhörighet innan det levereras till de kollegor som arbetar på fältet.

Efter att en kampanj levererats har du tillsammans med ansvarig produktionsledare en genomgång av leveransen avseende uppföljning av kvalitet och tid. Löpande har du kontroll på lagerstatus för allt förbrukningsmaterial som krävs för att din enhet ska kunna utföra arbetet. Här krävs stor framförhållning.

Som chef för Produktion Affisch har du ett stort ansvar och det krävs att du är både noggrann och ansvarstagande. Ibland händer det oväntade och då behöver du kunna motivera och engagera ditt team att lägga i en extra växel för att ni ska lyckas leverera i tid och med kvalitet. Varje kampanj ska sitta på plats i tid och något annat är aldrig aktuellt. Oavsett vad som inträffat.

Organisation

Den svenska organisationen arbetar väldigt självständigt utifrån lokala normer och värderingar. Produktionschef Affisch jobbar nära produktionsteamet i Stockholm och har löpande avstämningar för att säkerställa kvalitet och tid. Som Produktionschef rapporterar du till Gruppchef Produktionsledning Teknik och du har din chef placerad i Stockholm.


Profil och personliga egenskaper
• Utåtriktad och social är en viktig egenskap då du har många kontakter både internt och externt.
• Noggrann och mycket ansvarstagande då du blir ansvarig för en mycket viktig leverans.
• Stresstålig, uthållig och lösningsorienterad. Ibland händer det oväntade och då krävs det att du hittar vägen fram.
• Ledarförmåga. Du blir en spelande tränare och måste tycka ledarskapet är roligt och utvecklande.
• Tekniskt intresserad och idérik. Du får gärna haft ansvar för en maskinpark och du kan och vill förstå hur man får ut mesta möjliga.
• Analytisk och förmåga att hantera komplexa problem under stress
• Strukturerad och van att upprätta planer som du följer
• Drivande och självgående och kunna hantera både frihet och ansvar
• Förmåga att utveckla och se nya affärsmöjligheter


Bakgrund och erfarenhet
• Du får gärna ha arbetat inom produktion eller logistik/transport
• Det är en fördel om du har förståelse för hur man utvecklar arbetsprocesser som säkerställer kvalitet och effektivitet på praktisk nivå
• Erfarenhet av självständigt arbete där det är du själv som initierar och driver mot uppställda mål
• Annan relevant bakgrund som bedöms som intressant med stor potential
• Relevant utbildning och kompetens inom området
• Goda datakunskaper


Omfattning
Tillsvidareanställning, 100%.

Tillträde
Så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Placeringsort
Linköping

Övrigt
Ansvarig rekryteringskonsult: Per Fornander, mobil: +46 (0) 70 316 77 65,
mail: per@wesgroup.se

Sista ansökningsdag
2019-08-15

Om JCDecaux

JCDecaux är ett franskt familjeägt bolag som är världsledande inom utomhusreklam och erbjuder tjänster som t ex. väderskydd, transportreklam och skyltreklam. JCDecaux uppfann 1964 själva begreppet reklamfinansierade väderskydd och har sedan dess spelat en viktig roll i att forma städer under de senaste 50 åren. Globalt har JCDecaux 12 300 anställda med verksamhet i mer än 70 länder runt om i världen.

I Sverige startade JCDecaux sin första verksamhet 1989 i Malmö och erbjuder idag reklamfinansierad utomhusmedia i de 25 största städerna. Sammanlagt finns 2 500 väderskydd, 80 helautomatiska toaletter, 1 500 samhällsinformationstavlor, över 3 000 papperskorgar och 1 360 hyrcyklar. Utöver detta finns Nordens största hyrcykelsystem i Stockholm. JCDecaux i Sverige har 120 anställda, varav 85 utgör den underhållsstyrka som ser till att alltid hålla kvalitet hela vägen, en framgångsfaktor för JCDecaux.

Affärsidé

Utomhusreklam är mer än bara reklam. Med smarta, innovativa och attraktiva lösningar förbättrar vi tillvaron för stadens medborgare. Sveriges reklamköpare erbjuds de bästa reklamplatserna med den högsta räckvidden i de största städerna och kommunerna erbjuds kostnadsfria, väl underhållna gatumöbler av hög kvalitet.

JCDecaux affärsmodell

Affärsmodellen kan förenklat beskrivas som att ”försäljning” bedrivs åt två håll.
• En som vänder sig till köpande kunder som mediebyråer och slutkunder. Dessa bearbetas av säljorganisationen. Reklamköparna erbjuds fasta, digitala, rullande, doftande och välljudande reklamytor på de bästa platserna i de största städerna.
• Kommunerna som erbjuds väl underhållna gatumöbler i hög kvalitet och design. Väderskydd, helautomatiska toaletter, papperskorgar och lånecykelsystem; allt är reklamfinansierat och kostar inte skattebetalarna ett öre.