Head of Marketing- and Communication


Är du en driven ledare med passion för att utveckla en modern marknad- och kommunikationsavdelning? Vi rekryterar nu en konsumentinriktad och strategiskt stark Head of Marketing- and Communication till Telenor.


OM ROLLEN

Telenor rekryterar nu en Head of Marketing- and Communication som kommer att ingå i affärsområdet Consumers ledningsgrupp och rapportera till CMO.

Som Head of Marketing- and Communication har du det övergripande ansvaret för att leda, utveckla och implementera marknadsförings- och kommunikationsstrategier som stöttar affären. Du leder ett team på ca 30 personer och har tre chefer som rapporterar till dig, Design & Creatives, Advertising & Media samt Content & Copy.

Organisationen arbetar agilt och stöttar hela affären inom Telenor Consumer. Att optimera hela teamets arbete med utgångspunkt från övergripande affärsmål och strategier ligger i det direkta ansvaret och kommer vara en viktig del för att åstadkomma resultat i hela organisationen.

Telenor är därmed på jakt efter en driven ledare som har en strategisk- och affärsmässig höjd med samtidigt är hands-on i sitt ledarskap. Det är viktigt att man har förmåga att driva förändring genom andra och att vara en stark relationsbyggare för att kunna forma framgångsrika samarbeten i organisationen.

Som Head of Marketing- and Communication på Telenor är det viktigt att man har ett värderingsdrivet ledarskap som går hand i hand med Telenors kultur och värderingar.

ÖVERGRIPANDE HUVUDANSVAR

- Leda arbetet med att utveckla och leverera kreativa marknadsförings- och kommunikationsstrategier, planer och projekt.
- Kontinuerligt arbeta med att utveckla en modern marknads- och kommunikationsorganisation som ligger i framkant och som stöttar affären och den försatta expansionen och kundnöjdheten inom Telenor
- Övergripande ansvar för att utveckla organisationen med 30 medarbetare.
- Ansvara för att optimera marknads- och kommunikationsbudget

PROFIL OCH PERSONLIGA EGENSKAPER

- Naturlig och självklar ledarprofil med ett tryggt, stabilt och värderingsstyrt ledarskap.
- Affärs -och resultatorienterad med ett starkt positivt inflytande på Telenors fortsatta tillväxt
- Lösningsorienterad och resultatdriven med passion för att driva förändring och förbättring.
- Strategisk och analytisk stark men måste samtidigt ha ett hands-on och operativt driv med förmågan att verkställa och exekvera strategierna och planerna med ett systematiskt och strukturerat arbetssätt.
- Förmåga att växla mellan strategi och operativt genomförande
- Förmåga att bygga relationer, förtroende och tillit inom Telenor gentemot den egna organisationen såväl som ledningsgruppen och externa byråer
- Hög integritet samt förmågan att hantera många viljor och förmåga att skapa ett gott samarbetsklimat.
- En framåtdrivande, självgående och engagerad person som både kan ställa höga krav och inspirera sina medarbetare samt skapa engagemang och delaktighet.
- Beslutsam, kommunikativ och tydlig i ledarrollen samtidigt som man bör vara lyhörd.

BAKGRUND OCH ERFARENHET

- 10 + år inom marknadskommunikation i ledande roller där erfarenhet av marknad- och varumärkesutveckling, kundupplevelse och digital kommunikation är av vikt.
- Erfarenhet av att leda och utveckla marknadskommunikationsarbetet i en kundcentrisk och komplex multibrand-företag med bevisad förmåga att samarbeta effektivt i en matrismiljö kommer vara avgörande.
- Van att arbeta i komplexa miljöer och har förståelse för tvärfunktionella och organisationsstrukturer med många kontaktytor, viljor samt krav- och förväntningar
- Mycket god erfarenhet av att arbeta gentemot media- och reklam byråer som kravställare.
- Erfarenhet av att leda större team genom andra kompetenta ledare och chefer är viktigt.
- Erfarenhet att ha arbetat i en miljö med stort affärs- och kundfokus är viktigt.
- Erfarenhet av ledningsgruppsarbete är viktigt.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
- Relevant akademisk erfarenhet.

ÖVRIGT

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid.
Tjänsten tillsätts så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstider.

Har du frågor kring rollen är du välkommen att kontakta ansvarig konsult Nusin Cilgin på mail: nusin@wesgroup.se.



OM TELENOR

Över hela världen består Telenor av cirka 20 000 anställda och 186 miljoner kunder.

I Sverige täcker bolagets mobilnät 99,9 procent av befolkningen med 2,7 miljoner mobilkunder, cirka 700 000 fiber- och bredbandskunder och knappt en halv miljon tv-kunder.

I Telenor Sverige ingår även Vimla, Ownit och Open Universe. Telenor har en årsomsättning på 12,4 Mdr SEK och cirka 1 800 anställda.